dinsdag 5 januari 2010

De eerste les: een blog aanmaken

Vandaag ben ik begonnen met mijn eigen weblog over de vraag hoe je je leven leeft.
Een blog aanmaken is een van die dingen die je in deze tijd kunt doen en leren. Ik vind het nog een grote zoektocht, waarbij het mindful bezig zijn goed van pas komt. Dat dit nog niet echt lukt blijkt wel uit de spanning die ik langzaam voel opbouwen in mijn hoofd en lijf. Ik wil teveel en ik wil het te snel....

Nu neem ik een pauze ook al ben ik nog lang niet klaar. Maar er staat nog meer op het lijstje met dingen-te-doen-vandaag. Nog zoveel te doen.. Oh ja lijstjes maken, dat moet ik ook nog afleren.
Afleren? Komt dat eigenlijk voor in het mindfulness-woordenboek? Nog zoveel te leren over het leven.

3 opmerkingen:

  1. Hoi Joska,

    Wat leuk dat ik je eerste volger ben. Wat een goed voornemen om een blog te starten. Voorlopig word ik alleen maar "volger". Ik ben zelf ook met mindfulness bezig. Je volledig richten op het leven wat je leeft. En daar zit ik dan achter de laptop terwijl het heel stil is in huis (trouwens ook in de straat) Ik kom helemaal tot leven. Helaas is overdag mijn leven niet zo rustig en overzichtelijk. Ik pluk nu even de nacht!! Heel veel succes met je blog en ik ga je volgen!!
    Groetjes
    Almay

    ps de tijd geeft aan dat het middag is maar het is toch echt al 01.45 uur!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je mijn verhaalsels wilt lezen. Ben heel benieuwd naar je reacties, inhoudelijk en redactioneel.
    groetjes Joska

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Joska,
    Ken je het boek -Meditatief ontspannen- van Jon Kabat-Zinn? De "bijbel" van de mindfulness. Dat ontspannen is eigenlijk een verkeerd gekozen titel want met aandacht leven gaat juist over in het hier en nu blijven. Ontspannen geeft meer aan dat je bijna in slaap valt. Ik ga je graag volgen op je blog. Je bent goed begonnen. Op dit moment heb ik nog niet echt goede tips voor een leven met aandacht. Ik ben nog te onrustig in mijzelf en om mij heen. Succes Nino

    BeantwoordenVerwijderen